poniedziałek, 22 czerwca 2009

Wzorki do szalików

Do wzoru clapotis dorzucam przydatne linki:

http://hermioninaknitsgallery.blogspot.com/2006/02/clapotis-tumaczenie.html
i tu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2902b350fd88dd17.html

Wzór na szal z trójkątów po polsku (nie wiem, czy do końca się sprawdzi):

Rząd 1: Nabierz jedno oczko
Rząd 2: Dobierz 1 oczko przed pierwszym (ja nabieram od razu dwa, bo po co się tak bawić???)
Rząd 3: Dobierz 1 oczko przed pierwszym, dalej o. prawe

Uwaga 1 - zamiast robić dobierać oczko przed pierwszym ja robię dwa oczka z pierwszego - wychodzi ładniejszy brzeg.
W kolejnych rzędach poszerzać robótkę zawsze na początku o jedno oczko. Kiedy krótszy bok "trójkąta" osiągnie planowaną szerokość szalika przejść do kolejnej "sekcji"

Rząd 1: Dobierz oczko, przerób dwa następne oczka razem (można razem na prawo lub przerzucić oczko na prawy drut, kolejne narobić i przeciągnąć przerzucone - wydaje mi się, że tak wychodzi ładniej), "zawróć" (reszta oczek zostaje na drucie nieruszona)
Rząd 2 ( i kolejne parzyste): wszystkie oczka na prawo
Rząd 3: Dobierz oczko, 1 o.p., dwa razem, zawróć
Rząd 5: Dobierz oczko, 2 o.p., dwa razem, zawróć
Rząd 7: Dobierz oczko, 3 o.p. dwa razem, zawróć
Kontynuuj aż dołączysz wszystkie oczka z lewego drutu. Po ostatnim rzędzie nie wykonuj rzędu "powrotnego" (wszystkie o.p.) tylko zacznij kolejny raz Rząd 1 tej sekcji. Powtarzaj tak długo aż uzyskasz pożądaną długość szala.
Sekcja zamykająca:
Dwa oczka razem, dalej o.p. we wszystkich rzędach - tu mam wątpliwości, bo jest jakaś wersja alternatywna i na razie nie wiem o co chodzi :)

8 komentarzy:

  1. Serdecznie dziękuję za opisy, będę próbować tylko muszę kupić odpowiednią włóczkę...
    Twoj Clapotic podziwiam i nie mogę się napatrzeć, nawet ma moje kolory....jest śliczny....
    pozdrawiam
    largetto

    OdpowiedzUsuń
  2. O raju, nie wiem, co sie stalo, ale moj licznik przetupal z kretesem kilka z Twoich ostatnich wpisow!!! Ki diabel? :-( Lece ogladac i czytac; _bardzo_ dziekuje za wyroznienie :-) Pozdrawiam, B

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o to zakończenie szala męskiego z trójkątów to jest tak:
    Ostatnia sekcja
    Zamykamy z każdej strony - tylko z "krótszej" w co drugim rzędzie, a z "dłuższej" w każdym. (matoda zamykania "przerzucić oczko na prawy drut kolejna narobić, przeciągnąć przerzucone).
    Właśnie dzisiaj rano skończyłam - wyszedł bardzo ładny i właścicielowi sie podoba. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za ten dopisek, Makajko. Mam ochotę wykorzytsać ten wzór jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ogromną prośbę: walczę z Clapotisem, zauroczona Pani dziełem :-); mam jednak kłopot z włóczką (też Katia Azteca) - czy szal zrobiła Pani dokładnie wg opisu, czy też jest węższy - tzn czy pod koniec sekcji 2 - dodawanie oczek - szal miał 107 oczek, czy też mniej? Będę bardzo wdzięczna za pomoc, bo martwię się, czy 3 motki naprawdę mi wystarczą ... jeden skończyłam właśnie kilka rzędów po tym z 107 oczkami i zastanawiam się czy już pruć. Pozdrawiam i dziękuję :-) Renata L

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mój jest węższy - naliczyłam 12 powtórzeń wzoru na tej wysokości. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dzierganiu tego sympatycznego szala.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z serca dziękuję za pomoc i przepraszam za kłopot :-))). Jestem naprawdę wdzięczna :-). Teraz na pewno się uda. Niezwłocznie zabieram się za poprawki ;-). Pozdrawiam cieplutko :-) Renata L.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.