czwartek, 20 sierpnia 2009

Handspun

Handspun - tak po angielsku nazywa się ręczne (na kołowrotku lub wrzecionie) przędzenie wełny. Oni to mają zdolność do tworzenia krótkich, trafnych nazw ;-)
A więc skończyłam mój "handspunowy" projekt. Uprzędłam 200 gram runa z merynosów nowozelandzkich. Tak się suszyła moja wełna po praniu ("lagi" wełny rozwieszone są na kiju od miotły):Jak tylko wyschła zwinęłam pierwsze kłębuszki i nie wytrzymałam oczywiście ;-)
Zaczęłam dziergać chustkę na jesienne chłody. Wełna jest zaskakująco miękka. Ma sporo nierówności - na skarpetki raczej się nie nadaje, ale myślę, że w chustce mogą być całkiem na miejscu. Korzystam z wzoru free Eliina Shawl (tu : link do Ravelry), ale nie wiem, czy będę się go do końca trzymała.

7 komentarzy:

  1. Kurcze! Od początku do końca samodzielne wykonanie!
    No może prawie wszystko, bo merynosów chyba nie hodujesz w ogródku? ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kolory!!!!!!!!!!!
    I w takich wyrobach najpiękniejsze są melanże!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie hoduję owiec, ale mam marzenie xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzenia są do spełnienia ;-))

    OdpowiedzUsuń
  5. O mamuniu jaka piekna wyszla ta włóczka. mam nadzieję, że starczy na dużą chustę porządnie grzejacą plecy w chłodne dni!

    OdpowiedzUsuń
  6. Umiesz prząść na kołowrotku? Masz swój własny? Ja się właśnie uczę :) i byłabym zachwycona gdyby się okazało, że nie ja sama jedna ;) alca

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.