sobota, 22 sierpnia 2009

Holiday Square Laury Perin

Taki drobiazg:(zdjęcie można powiększyć - klikając na nie myszką)
Wymiary: 10,5 cm x 10,5 cm
Wzór: Laura Perin Holiday Square (free)
Nici - cotton pearle 5 DMC
Tkanina: Zweigart White Mono Royal Canvas mesh 18 (ha! mam w końcu to cudo...)

Tylko co z tym zrobić dalej?! Klimaty grudniowo-świąteczne, więc pewnie coś na prezent gwiazdkowy powstanie. Na razie brak mi pomysłu.

Jeśli chodzi o wzór jest bardzo prosty - żadnych technicznych meandrów. Straight stitch, czyli "nitka prosto" i diagonal satin stitch, czyli "nitka pod kątem 45 stopni" ;-) Jedyna trudność to haft złotą nitką. Jakbym kogoś chciała zniechęcić do haftowania, kazałabym mu właśnie taką nicią się uczyć haftu wrrr...

Mono kanwa to jest to! Widać w robocie, że stworzono ją specjalnie do needlepointa. Nitka układa się pięknie - kryje, a jednocześnie nie jest "za grubo" - jak w przypadku użycia kombinacji tkanina do hardangera + pearle 5.

Fotka oczywiście do kitu - potrzebne mi korepetycje u dobrego fotografa. Kolejny raz spotkałam sie z zarzutem (słusznym zresztą), że nie umiem robić dobrych zdjęć robótkom ;-(

9 komentarzy:

  1. Widzę rzeczy praktycznie. Doceniam urodę tego dzieła i ja bym umieściła to cacuszko na oprawie jakiejś pięknej książki. To taki piękny klejnocik!
    Ale też lubię takie drobiazgi same w sobie, pomacać, pooglądać, popodziwiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbowałaś kanwę ;-) Domyślam się, że ten drobiazg powstał jako praca testowa, ale przy okazji masz coś bardzo ładnego. Mnie się podoba pomysł z umieszczeniem tego na okładce książki, taki uroczy ozdobnik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dień Dobry!
    Dziękuję za Wpis na moim Blogu.Bardzo się ucieszylam ,że do mnie też polki zaglądają,pisałam jakiś czas też po polsku ,ale nie otrzymałam takiego rezonansu jak myślałam i przestałam.Teraz widzę ,że jednak było warto.
    Obejrzałam twój Blog od początku do końca i bardzo mi się podoba zwlaszcza te ostatnie z kołowrotkiemja też przędzę od niedawna i bardzo mnie to wciągnęło. Będę częściej do ciebie zaglądać. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. jak zawsze elegancko!
    jak dla mnie to jeszcze pare takich i masz piekne podstawki pod szklanki na kolacje wigilijna. do tego decoupageowe bombki w stylu vintage na sosnowym stroiku, swiece, karp i klimat jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. aha zapomnialam,
    zdjecia staraj sie robic w naturalnym swietle, ale nie bezposrednio oswietlone, tzn. na dworze, ale jak pochmurno, kolo okna ale zaslonietego cienka firanka, ladniej sie wtedy swiatlo uklada. zdjecia rob z perspektywy, a nie na wprost, czy z gory, zlap element w kadrze z jednego kata a drugi niech sobie gdzies ucieknie, ludzie sie i tak domysla co tam moze byc, zwlaszcza jak cos jest symetryczne. no i bardzo wazna zasada "podejdz blizej" ludzie naprawde nie chca ogladac calego twojego podworka, jedynie maly kamyszek ukryty w trawie :)
    wez sobie jedna rzecz (motek welny jest dosc wdziecznym obiektem) i obfotografuj z kazdej strony tak jakbys miala aparat zainstalowany na kuli a element w kuli tej srodku i sama zobaczysz jaki najbardziej fotki ci pasuja.
    i wcale a wcale nie trzeba miec dobrego aparatu, wystarczy zwykly automat.
    powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  6. Mono kanwa raczej poza moim zasięgiem. Dobrze, że mogę popatrzeć na taki uroczy drobiazg u Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne jak zwykle i nie ma co marudzic na zdjęcia bo jak się chce to i tak można zobaczyc co to i jak pięknie wyszyte:)))ale rady Ewy super; też muszę spróbowac:)pozdro aga

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny blog i piękna twórczość. Normalnie szczęka opada :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Elu, ślicznie :) Podoba mi się pomysł Ani. A tak sobie jeszcze myślę /cuda, cuda się dzieją.../ co by może na torbę ???

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.