poniedziałek, 9 sierpnia 2010

Prosty sweterek

Zdjęcia bez głowy, bo brak fryzury i makijażu - nie chcę Was straszyć ;-)
Sweterek to jeden z UFO-ków - zaczęty zimą i ciśnięty w kąt. Sprułam, zaczęłam od nowa, znowu cisnęłam, ale teraz się zawzięłam i jest!

Sweterek ma być "pracowy". Chciałam, żeby był maksymalnie prosty. Korpus robiony jest w całości od dołu, taliowany tylko za pomocą zmiany rozmiaru drutów. Brzeg według porady Małgosi - bardzo prosty trick ;-). Miałam problem z rękawami, ale pomogła mi Laura. Mam nadzieję, że moje "główki" moga być... Zamiast szpilki ma być haftka lub jeden guzik na pętelce (się zobaczy)

Włóczka to Krystal Ornaghi Filati (45% Acrylic, 35% Mohair, 20% Wool), robiłam na drutach 5 mm (i 4,5  mm - talia). Zużyłam 20 dkg włóczki.

Update:

Guzik niepotrzebny, bo listonosz przyniósł przesyłkę z Kaszmiru!

18 komentarzy:

  1. Prosty ale elegancki. Do tego ładny kolor. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny - prosty, w ładnym kolorze i do wszystkiego pasuje. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Usiłowałam zobaczyć, co Ci Małgosia poradziła - ale się nie dało. Bardzo mnie ten prosty trik interesuje.
    W prostocie piękno.Bardzo ładny sweter.I aż się nie chce wierzyć, że poszło tak mało włóczki. Mam małe doświadczenie w robieniu na grubych drutach.Zazwyczaj od 2,5 do 3,5. Nr 4 zwykłych drutów wcale nie mam, tylko na żyłce!!
    Śliczny.Nic złego odnośnie główek na zdjęciach nie widać.
    W zeszycie, w którym prowadzę zapiski swetrowe na środkowych stronach mam narysowaną główkę rękawa. Gdy zmieniam zeszyt - od nowa rysuję główkę. To pomaga, bo na bieżąco przykładam robótkę i wiem.Oczywiście są odchylenia z uwagi na rozmiar, ale to już niewielkie, a podstawę mam zawsze blisko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Się cieszę, że zyskał Wasze uznanie ten prostaczek.
    Trick z brzegiem, który ładnie się zawija: Kiedy dochodzimy z przerabianiem rzędu do brzegu, który ma być tak wykończony zostawiamy nieprzerobione dwa (lub trzy jak kto woli) oczka - przekładamy je na prawy drut. Kiedy "wracamy" przerabiamy je normalnie. Wychodzi taki zawinięty brzeg.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek prosty,ale bardzo elegancki.W prostocie tkwi siła.:)A zapinka śliczna.Jaga.
    jagmat60.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie proste formy . A główki ładnie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny sweterek:) Prosty, ale za to bardzo elegancki. Świetny kolor! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny sweterek i ta szpilka niech zostanie zamiast guziczka.Kolorek super, jeden z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  9. zawsze mówię ze proste najładniejsze :) a zapinka - bajer

    OdpowiedzUsuń
  10. I kolor, i fason świetne! A szpilka dodała elegancji wizytowej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Szpilka to taka wisienka na torcie, całość cudna :)

    Egunia, idziesz jak burza z wykańczaniem ufoków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki! Sweterek sprawdzony w boju - fajnie się nosi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny, prostota plus kolor, dla mnie zestaw idealny. I można pokombinować z zapinaniem. Serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny sweterek :) Będzie do wielu rzeczy pasował :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładny sweterek i śliczną zapinkę wybrałaś!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze, ze siegnelas znow po niego, bo szkoda, zeby gdzies w kacie lezalo takie cos ladne... Podoba mi sie bardzo ten sweterek.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.