wtorek, 15 marca 2011

Projekt Lambda

Się blokuje.
Projekt Lambda, czyli dzierganie kolejnej chusty w kolorach tęczy. Krótko mówiąc pozazdrościłam Mamie i chciałam zobaczyć jak się kauni sprawuje w robocie.

Raport w tej sprawie Wam przedstawiam. Dla porządku dodam, że moja kauni jest w wersji 400m w 100 g. Częściej spotykam u dziergajacych Pań wersję "lace" (znacznie cieńszą)

Do rzeczy.

Włóczka jest nasączona jakimś smrodlistwem (śmierdzi benzyną) - na szczęście po upraniu smród znika, a wełna nabiera puszystości. Myślę, że jest zabezpieczana przez producenta (mole tego smrodu na pewno nie zniosą). Na początku roboty trochę mi to przeszkadzało, ale potem się przyzwyczaiłam.

Wełna jest raczej typu szetland - nie ma miękkości merynosa, jest raczej szorstka. Myślę, że co wrażliwsze osoby mogą uznać, że "gryzie". Ja nie czuję "gryzienia" wełny, bo mnie cały czas skóra swędzi (mam problemy dermatologiczne).

Robiłam tę chustę na drutach 4 mm - przerabiam raczej luźno, więc raczej proszę się  tym nie kierować przy wyborze drutów. Wyrób z kauni świetnie się blokuje. Sprawdzone na chustach Mamy. Oczka pięknie się wyrównują, a nadana forma ładnie się trzyma.

Bardzo podobają mi się przejścia kolorów - są łagodne, ani się spostrzeżesz i z żółtego masz pomarańczowy... Odcienie są raczej stonowane, choć nie pastelowe.

Ogólnie - fajny pomysł na wiosenne dziergalnicze szaleństwo.

21 komentarzy:

  1. Świetna chusta. A ta włóczka - marzenie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nadal chcę taką ........ pamiętasz o mnie .... plisssss jest boska aaaaaaaa :) uwielbiam takie przejścia kolorystyczne

    OdpowiedzUsuń
  3. chodzę wokół kauni, chodzę i ciągle nie mogę się zdecydować na kupno. Ta ma kolory obłędne. I to jest chyba pierwsza, jaką widzę, która nie ma wymyślnego ażuru, co jej bardzo dobrrze, moim zdaniem robi. Takie bogactwo barw powinno mieć taką właśnie skromniejszą oprawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zestawienie kolorystyczne cudowne. Nie sposób nie zauważyć tak pięknej chusty:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! zatęskniło mi się za latem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie tajemnica jest jak uzyskujesz takie pasy kolorów miedzy ażurami. Wyliczasz je jakoś, czy wełna tak się sama układa?

    OdpowiedzUsuń
  7. czy można zamówić taką u Pani?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam też wolę tę grubszą wersję Kauni i już przerobiłam trzy wersje kolorystyczne :) Pozdrawiam serdecznie.
    www.mojedzierganehobby.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolory układają się same. Co dziesiąty rząd jest z dziurkami. Nic nie kombinuję ;-)
    Chusta jest do sprzedania - trafi do sklepiku Etsy :-)
    Dziękuję Wam za dobre słowo i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Chusta przesliczna w swych kolorach...czytam i czytam...i nie znajduje odpowiedzi na pytanie: skąd się taka cudną wełnę bierze?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tu: http://www.etsy.com/shop/worldonadot?ref=top_trail
    Płacisz przez pay pal
    lub na allegro - jest dziewczyna u której też kupowałam: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7932336
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna chusta,kolory super i wykonanie również aż chce się brać do dzieła i robić chusty..:-))

    Pozdrawiam Iwona, zapraszam na mojego bloga krasnalkowe robótki

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekna chusta.. na pewno musi byc cieplutka..na tą naszą niby-wiosne w sam raz:) a kolorki rzeczewiście bardzo delikatnie przenikaja jeden w drugi...jednym słowem Super:)

    --
    agadzieje.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. To chyba jest najpomyślniejsze zestawienie Kauni z wzorem, jakie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Chusta jest przepiękna. A ja bardzo, bardzo dziękuję za piękną mulinę, kanwę oraz tamborki,
    które przyniósł mi listonosz.
    Ogromnie lubię tutaj zaglądać!!!
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia i życzę miłego dnia oraz wielu nowych pomysłów.

    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała chusta!! Będzie idealna na wiosnę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. So pretty and lacy!! I love the colors, too!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za te pochwały. Myślę, że ta włóczka działa korzystnie na poziom optymizmu w człowieku :-)
    Haether - Thanks. This shawl isn't lacy. This yarn is sock weight (400 m/100 g)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.