poniedziałek, 31 października 2011

Czapki i rękawiczki

Znalazłam fajny wzór na męską czapkę. Dla mnie ważne, że wzór jest po polsku :-). Opracowany został przez Justynę.  Możecie go znaleźć na Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/man-thing



Zrobiłam już dwie czapki z tego wzoru (robią się błyskawicznie). Pierwsza była z podwójnej nitki szarej  Limy Bergere de France. Robiłam na drutach 4 i 5 mm. Ta włóczka jest trochę za gruba w wersji podwójnej do tego wzoru. Tym niemniej efekt mojej pracy był pozytywny. Fotki nie będzie, bo tuż po zdjęciu czapki z drutów zawiozłam ją mojemu Bratu. Teraz mu łysinka nie marznie :)

Drugą zrobiłam z podwójnej Extra Merino Schachenmayr. Czarnej. Nie lubię robić z czarnej włóczki, bo mam problem z widzeniem poszczególnych oczek na drucie. Wzór był jednak już wypróbowany, więc zabrałam się do roboty.
Czapkę zrobiłam w jeden dzień. Już jest gotowa. Przyszły właściciel znowu daleko, więc fotkę zrobiłam na modelce ze styropianu:
Wygląda jak lewitująca czapka :) Zdjęcie musiałam trochę rozjaśnić. Ach ten czarny...
Mam nadzieję, że mój Pan Student będzie chciał ją nosić :)


Wczoraj wieczorem zabrałam się za rękawiczki. Zamarzył mi się brzeg jak w łotewskich tradycyjnych rękawiczkach (a braided edge). Znalazłam tutoriale co i jak. Efekt zerowy. Nie umiem. Może ktoś mi kiedyś pokaże "na żywo" , to załapię. Póki co skapitulowałam. Moje rękawiczki (w właściwie pierwsza rękawiczka) wygląda tak na razie:
Robię je z Limy Bergere de France w kolorze szarym i zielonkawo-niebieskim (petrol?) Wzorek do wrabiania wydumałam sobie sama :) Prościutki jest, dzięki temu robi się lajtowo.
Pozdrawiam.

9 komentarzy:

  1. Eguniu ja wiem jak zrobić łańcuszki i mogę pokazać Tobie jak się je robi tylko z tym na żywo będzie leciutki problem :)))
    http://www.savannahchik.com/2007/01/tutorial_latvian_techniques.htm
    http://www.veengle.com/s/Latvian%20braid.html
    może Ci się przyda :))
    czapkę chyba zgapię, mam ciągły syndrom niezadowolenia z moich czap,
    no i pogłaszcz za mnie bereńczyka :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wzór na czapkę jest na prawdę świetny! Polecam.
    Nie poddam się z tym łańcuszkiem, będę próbowała dalej :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tzw. Latvian braid umiem robić i już kilka razy zastosowałam. Zajrzyj do mnie o tutaj http://antosia2.blogspot.com/search/label/łotewski%20warkoczyk. To nie jest trudne, napewno szybko załapiesz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czapa wygląda super. Jak podwójną nitką, to pewnie super ciepła wyszła.
    Czy to chodzi o ten warkoczyk?
    http://www.siskiyouknits.com/grannielinda/colorarticles/braid.htm

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozdrawiam i guzik i pętelkę i rodzinę i owce i berneńską piękną panią.
    Czapkę biegnę oglądać.
    A przy okazji. Jak w blogu zamieścić ten znaczek z Raverly?
    Nie umiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na stronie projektu w Ravelry - w zakłdce, gdzie są wszystkie realizacje u dołu jest identyczny znaczek i napis "Get button". Jak go naciśniesz pojawi się kod do pobrania. Trzeba go wkleić doi bloga, ale w trybie wpisywania kodu html.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czapeczka faktycznie sympatyczna ale ja jestem ciekawa tych rękawiczek, bo już mi się podobają i kolor i wzorek!!!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.