środa, 23 czerwca 2010

Aquarius: merino z jedwabiem


Jest to100 gram merino z jedwabiem. Myślałam, że wyjdzie cieńsza, ale mam 255 metrów... Widać tak ma być. Włóczka jest błyszcząca i trochę lejąca (jedwab).

Walczę z nowym aparatem - mam problemy  z uchwyceniem kolorów.
Próby z moimi ostatnimi włóczkami:
"Oliwka" jest w rzeczywistości bardziej żywa, zielonkawo-żółtawa, na zdjęciach wychodzi matowa i nieładna, a szkoda.
Sprawdza się przeczytana gdzieś opinia, że włóczki przędzione ręcznie powinny odleżeć  - wzięte po tygodniu do ręki (po praniu, naciąganiu itd) sporo zyskują. Stają się bardziej puchate, pełne, no nie wiem jak to nazwać.
Kombinuję dalej z farbowaniem - kora dębu jest be... albo ja jestem niekumata.

9 komentarzy:

  1. No to się nieźle rozkręciłaś. Nie wiem, czy te kolory dobrze widzę, ale ten ciemniejszy niebieski jest cudny... zachwycający...

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się kolor na pierwszym zdjęciu podoba!!!

    czy można gdzieś w necie poczytać o rodzajach wełny? może w końcu zacznę rozumieć z połowę tego co piszesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy gdzieś można poczytać o rodzajach wełny po polsku - chyba na blogach prząśniczek tylko.
    Rzeczywisty kolor aquriusa jest nieco ciemniejszy - mój aparat jest jakiś trudny w obsłudze. Nie mogę się z nim dogadać w kwestii kolorów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycająca jest ta oliwka!

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja już zostanę w tym stanie na zawsze-ciągle się zachwycam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki to aparat? Popróbuj edytować zdjęcie w komputerze, tylko najpierw skalibruj monitor. Kolory można bardzo łatwo poprawić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aparat zwie się Fujifilm Finepix S1500. Chyba czas zajrzeć do instrukcji obsługi ;-)
    Dzięki za wszystkie miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie. Nie potrafię stwierdzić, który z tych kolorów mi się bardziej podoba:)) Ale one do siebie świetnie pasują, takie morskie kolory. Na co są przeznaczone te włóczki?:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.