wtorek, 15 września 2009

Chusta z frędzlami - wzór


Włóczka: ja użyłam trzech motków 100% wełny 192m/100 g (razem 300 g) każdy motek w innym kolorze (tu oznaczę je jako kolor1, kolor2, kolor3)

Druty: rozmiar 6, czyli dobrany do grubości włóczki (na długiej żyłce - pod koniec roboty na drucie jest ponad 200 oczek),
Szydełko do mocowania frędzli

Wszystkie oczka (po prawej i lewej stronie roboty) będziemy przerabiać na prawo, więc jest to wzór najprostszy w świecie.

Tajne skróty:
k1 - kolor 1
k2 - kolor 2
k3 - kolor 3
op - oczko prawe
n - narzut
rz - rząd

Nabrać 5 oczek (zaczynamy robotę od środka najdłuższego boku trójkąta, czyli od góry)
rz. 1-2 - przerobić dwa rzędy op (k1)
rz. 3 - 2 op, n, 1 op (środek szala), n, 2op (k2)
rz. 4 - op (k2)
rz. 5 - op (k1 i k3), op, n, op, n, 2 op (k3)
rz. 6 - op (k3)
rz. 7 - op (k2 i k1), op, n, 3op, n, op, n, 3op, n, 2op (k1)
rz. 8 - op (k1)
rz. 9 - op (k2 i k3), op, n, 5op, n, op, n, 5op, n, 2op (k2)
rz. 10 - op (k2)
rz. 11 - op (k3 i k1), op, n, 7op, n, op, n, 7op, n, 2op (k3)
rz. 12 - op (k3)

...itd - tak długo, aż uzyskamy pożądany rozmiar.

Zamykamy wszystkie oczka dość luźno.

Przygotowujemy frędzle:
ja zrobiłam ok. 70 pęczków każdy złożony z trzech nitek dł. 28 cm (składanych na pół). Do przeciągania pęczków użyłam grubego szydełka.

W nieparzystych rzędach przerabiamy dwie nitki razem, aby nie robiły się nieestetyczne luźne nici na boku - nic mądrzejszego nie wymyśliłam, żeby obejść ten problem.

Miłej zabawy!

4 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!!!:) I dzięki wielkie za wzór, bo na szydełku, owszem, robiłam chusty, a na drutach jeszcze nie, a wolę z wzoru, niż kombinowane :P:D

    OdpowiedzUsuń
  3. piekny zestaw kolorystyczny..taki jesienny..az chce sie miec..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna ta chusta i tak mi się podobają kolory!! I dzięki za wzór, może... kiedyś...:)))

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.