czwartek, 18 kwietnia 2013

Czesankowy recycling

Mam sporo czesanek "zepsutych", czyli pofarbowanych próbek, resztek itd. Zebrało się tego tak dużo, że nie wiedziałam, co z tym począć : wyrzucić szkoda, a obrobić ciężko. Z pomocą przyszła mi Ela z Pracowni na Kaszubach. Po przesortowaniu, z pomocą drum cardera uczesałyśmy część "śmieci" w piękne "batty" (no, dobra, Ela czesała, a ja się gapiłam):
O doborze czesanek zdecydował kolor : są tu  odcienie wełny owczej i farbowania z barwników roślinnych (kora dębu, kora kruszyny, być może inne "eksperymenty") Skład gatunkowy to recyclinowy misz-masz: szetland, BFL, merynos, alpaka, niewykluczony udział niewielkich ilości owcy pomorskiej.
Nierówności w kolorze i strukturze wpisane są chyba w charakter tej włóczki przez różnorodność tworzywa. Jeden moteczek gotowy (na zdjęciu nieuprany). Reszta powstanie w najbliższych dniach, bo bardzo mi się spodobało to "recyclingowanie" czesanek.

PS
Sweterek niebieski z poprzedniego posta skończony, ale muszę wymienić guziczki - kupiłam śliczne, ale za małe.

7 komentarzy:

  1. Podoba mi się taki recykling. Pięknie wyszło.

    Ale pamiętaj, gdybyś nie wiedziała co z resztkami czesanek zrobić, to "sępy" się znajdą, oj tak. Każda z nas prządek, chętnie przytuliłaby takie resztki :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, bardzo apetycznie wygląda ten recykling ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie teraz są intrygujace i interesujące. Bo sam marzankowy kolor to nie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzankowe ominęłam i zostały beżowe, "szampańskie" i naturalnie białe (no, prawie)

      Usuń
  4. czy mozna farbowac gotowa czesanke,ja nie wiem jak ,bo sie boje ze zrobi sie jeden caly filc, poz,

    OdpowiedzUsuń
  5. a tak bardzo chcialabym farbowac czesanki bo wtedy mozna stworzyc kolory jakie tylko, powiedz mi jak sie farbuje czesanki zeby sie nie zfilcowaly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Formuła komentarza nie pozwala na odpowiedź - to sporo informacji. Poszukaj na blogu wybierając etykietę "farbowanie". Pozdrawiam

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.